15 maj 2015

Naturalne dezodoranty - sprawdzone sposoby

NATURALNE DEZODORANTY - sprawdzone sposoby



Rezygnując z kosmetyków nafaszerowanych chemią musiałam znaleźć jakieś alternatywy.
Najtrudniejszym zadaniem było dobranie skutecznego naturalnego dezodorantu.

Zakupiłam tzw. "kryształ " reklamowany jako "naturalny", ale niestety ma w swoim składzie glin czyli aluminium a to już mi się nie podoba. O nim TUTAJ.
Używam go jedynie w skrajnych sytuacjach.

Stosuję:

Ekstrakt z greipfruta


Od dość dawna stosuję  "ekstrakt z greipfruta" ( nazwy handlowa "citrosept", "citrogrep" itp. )
Jest to wyciąg z nasion greipfruta, który ma silne właściwości bakteriobójcze, grzybobójcze, pasożyto-bójcze i z tego względu wiele różnych zastosowań ( stosowałam sobie go też wewnętrznie w celu oczyszczenia organizmu ).
Nadaje się doskonale do ochrony przed brzydkim zapachem potu. Jest wydajny, wystarczy kilka kropel do posmarowania pach. Nie blokuje wydzielania potu ale zatrzymuje namnażanie się bakterii odpowiedzialnych za zapach potu. Jedynym dla mnie minusem jest, że na jasnych bluzkach zostawia lekkie ślady ( kupując trzeba wybrać te jaśniejsze ekstrakty ). Na ciemnych bluzkach nie ma problemu.


Sok z cytryny

 

Innym środkiem blokującym zapach jest sok z cytryny, jednak w/g mnie jest on mniej skuteczny niż "ekstrakt z greipfruta", nie zostawia jednak śladów na bluzkach bo jest przezroczysty.


Soda

 

Kolejnym sposobem jest użycie sody, którą rozpuszczamy w odrobinie wody. Jest ona higroskopijna i dobrze neutralizuje brzydkie zapachy. Tutaj jednak ślady mogą powstać na ciemnych bluzkach.


Soda plus woda utleniona ( dopisek 29.07.2016)


Przetestowałam sposób, o którym wspominał pan J.Zięba, w te upały, które są.
Do sody dodajemy wody utlenionej, robimy papkę i nacieramy nią pachy.
Moja opinia: nadaje się do jasnych bluzek, na ciemnych nie przetestowałam jeszcze.
Nie czuć zapachu potu bardzo długo. Jak dla mnie super sposób. Będę stosować zamiennie z ekstraktem z greipfruta.

Warto sobie przetestować te sposoby i dobrać najlepszy dla siebie, pamiętając, że te wszystkie substancje nakładamy na świeżo umytą skórę.
Zapach potu zależy od diety, od stanu organizmu, ilość potu również. Duża potliwość i problemy z regulacją temperatury ciała, mogą być spowodowane złą pracą nerek ( info od mojego tybetańskiego lekarza ).
Pomocniczo przy nadpotliwości można stosować kąpiele w szałwi najlepiej w połączeniu z korą wierzby > zobacz TUTAJ

Znalazłam przepis na dezodorant magnezowy... ale jeszcze nie wypróbowałam, przepis podam później, jak przetestuję :)





1 komentarz :

  1. Hej. Fajny blog, cieszę że Cię znalazłam. Sama nie robiłam, ale może masło shea wymieszać z sodą i może dodać jakieś olejki i zrobić pastę taka pod pachy.

    Ps. Właśnie wyrzuciła kryształ pod pachy no ma skład ammonium alum, ale u Ciebie się dowiedziałem i przekonałam do końca że jest skażony aluminium.

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie.

    Www.makeupwithbella.com

    OdpowiedzUsuń