1 maj 2016

Pacynki dla dzieci ze starych rękawiczek

Pacynki dla dzieci ze starych rękawiczek


Nie wiem jak Wy ale ja w dzieciństwie bawiłam się w pacynkowy lub marionetkowy teatrzyk.
Piękne pacynki przywoziła mi ciocia z ówczesnej Czechosłowacji, gdzie pracowała ale też robiłam sobie je sama o główkach np. z masy papierowej. 

Chwile dzieciństwa przypomniały mi się w momencie, gdy ktoś zostawił u mnie swoje stare sfatygowane, poszarpane, wełniane rękawiczki z pięcioma palcami, mówiąc potem, że mogę je już wyrzucić.
Zamiast wyrzucać, postanowiłam je tanim kosztem i nakładem własnej pracy, poddać recyklingowi i odesłałam je właścicielowi, ale w nieco zmienionej  już formie, możliwej do zabawy z dzieciakiem. W formie pacynek właśnie :)


 Jak zrobić pacynki


  • Stare rękawiczki ( w tym przypadku z pięcioma palcami ) pierzemy , cerujemy rozdarcia lub naszywamy aplikacje by je zakryć.
  • W moim przypadku miał być to chłopczyk i dziewczynka, więc na "torsie" naszyłam dla ozdoby czerwone serduszka ściegiem ręcznym.
  • Jako główki dla pacynek możemy wykorzystać ping-pongowe piłeczki, w których wycinamy nożykiem dziury grubości palca wskazującego, by można je było osadzić i przykleić do palca rękawiczki ( kleiłam butaprenem, można innym mocnym klejem a można w ogóle nie kleić tylko zakładać na palec ).
  • Na piłeczkach, po odtłuszczeniu powierzchni spirytusem, namalowałam buźki, policzki, noski. Tutaj polecam raczej niezmywalne markery, ponieważ farba akrylowa nie trzyma się zbyt trwale i będzie schodziła.  Oczka kupiłam gotowe do przyklejenia w sklepie pasmanteryjnym, bo podobały mi się takie ruszające się.
  • Na koniec, z kawałków wełen tworzymy włosy i przyklejamy do piłeczek.
  • Osadzamy piłeczki na wskazującym palcu rękawiczki, pod szyją można zawiązać wstążeczkę, dla ozdoby i zasłonięcia odciętego brzegu piłeczki i gotowe :)

Najlepiej jest pacynki wykonywać z rękawiczek z pięcioma palcami, ale da się tez zrobić je z takich z jednym palcem, kwestia inwencji. Można tutaj rozwinąć fantazję i porobić różne postaci, zwierzątka i stworki.

Miłej zabawy :)

0 komentarze :

Prześlij komentarz